treliterte.blogg.se

2013-03-17
11:26:00

Hur går det med maten?
Nu har jag hållit på med mitt kostschema i två veckor,
så jag tänkte uppdatera er lite om hur det går.
De tre första dagarna var jag proppmätt konstant
och sov dåligt på grund av att magen jobbade hela tiden.
Dessutom ska jag dricka tre liter vatten/te om dagen,
så gissa vem som är stamkund på wc?!
 
Men jag mår bra nu, riktigt bra.
Jag försöker äta sex gånger om dagen,
vilket inte alltid går med tanke på jobbet.
Så många dagar blir det bara fem mål mat,
men jag hålls mätt endå och min kropp orkar jobba.
 
Jag äter var tredje timme
och ibland hinner jag till och med bli hungrig mellan måltiderna.
Men sötsuget, det är som bortblåst.
Morgonens saftsoppa och kvällens fun light räcker gott och väl för söttanden.
Skönt så.
 
Det värsta med detta kostprogram är nog planeringen.
Varje morgon måste jag räkna ut vilka tider jag ska äta för att få dagen att funka.
Och så är det den där obekväma situationen
när man måste ta med egen mat/mellanmål då man blir bortbjuden.
Men,
jag har ett mål och dit ska jag nå,
så de obekväma stunderna får så lov att bli bekväma.
Morgonmålet.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: